‘A world of exclusive pottery, vases and home accessories’

Van eerste container tot woonmerk: Vase The World op Wonen360.nl

10 september 2025

We zijn trots om te delen dat er een mooi artikel over Vase The World is verschenen op Wonen360.nl!

In het artikel lees je hoe we in 2009 begonnen met één container potten en inmiddels zijn uitgegroeid tot een gevestigde naam met een onderscheidende collectie mondgeblazen glas en handgemaakte woonaccessoires. Ook vertellen we over onze visie op vakmanschap, vernieuwing en langdurige samenwerkingen.

Vase The World: van wereldreis tot internationale speler in decoratie en interieur

Het verhaal van Vase The World begint in 2008, toen oprichters Ronald en Angelique Levarht tijdens een wereldreis werden geïnspireerd door de vele bijzondere producten die ze onderweg tegenkwamen. Om de collectie actueel en onderscheidend te houden, reist Vase The World nog altijd de wereld rond.


Het team van Vase The World.

Vernieuwing door reizen en vakmanschap
Direct na thuiskomst besloten zij een eerste container met exclusieve potten in te kopen. Deze arriveerde begin 2009 en vormde het officiële startpunt van Vase The World. Inmiddels, zeventien jaar later, is het bedrijf gevestigd in Aalsmeer, waar de bedrijfsvoering plaatsvindt vanuit een kantoor, een magazijn van 2000 m², een showroom van 400 m² en een Cash & Carry.

De zoektocht naar unieke producten leverde in de loop der jaren drie duidelijke productgroepen op. In 2016 werd de collectie uitgebreid met mondgeblazen glas uit Oost-Europa. Deze productgroep groeide uit tot het belangrijkste segment binnen het bedrijf en zorgde voor een sterke toename van de naamsbekendheid. In 2022 volgde een nieuwe lijn luxe, handgemaakte woonaccessoires, ontworpen door Vase The World en geproduceerd in India. Hierbij wordt gewerkt met hoogwaardige hout- en metaalsoorten.


De Tugela Medium Matte Ivory (links) en de Volta Pink.

Van trend naar eindproduct
Het creatieve proces begint met het signaleren van trends in woonstijlen, kleuren en materialen. Op basis daarvan worden nieuwe modellen ontwikkeld en bij leveranciers uitgezet. Na ontvangst van samples wordt beoordeeld welke producten commercieel interessant zijn om daadwerkelijk in productie te nemen.

Duurzame relaties
Een belangrijk fundament van Vase The World is de langdurige samenwerking met zowel leveranciers als klanten. “We werken nog steeds met dezelfde drie leveranciers als waar we ooit mee gestart zijn”, laat Perry Springintveld weten. Ook het klantenbestand is zeer loyaal. Vertrouwen, transparantie en persoonlijke service staan centraal en leiden volgens hem telkens weer tot het overtreffen van verwachtingen.


De Roskilde Large Taupe (links) en de Breckenridge Walnut.

Vernieuwing op productniveau
Bij Vase The World draait vernieuwing het hele jaar door. Het gaat daarbij niet om grootschalige projecten of compleet nieuwe collecties, maar om regelmatige toevoegingen en variaties in kleuren, modellen en materialen. Dit maakt dat klanten maandelijks nieuwe artikelen kunnen ontdekken.

Voor de komende jaren wil Vase The World alsgroothandel vooral de gezonde en stabiele groei voortzetten. Het oorspronkelijke doel uit 2008 blijft daarbij onverminderd leidend: het verzamelen van de mooiste producten van over de hele wereld, om ieder huis en iedere tuin net dat beetje mooier te maken.